Xiaomi to czwarta najcenniejsza chińska marka, króluje Huawei

Firma BrandZ zaprezentowała coroczny ranking najcenniejszych marek wywodzących się z danego państwa. To co mnie najbardziej interesuje to oczywiście rynek chiński.

Xiaomi to czwarta najcenniejsza chińska marka

Najcenniejszą chińską marką w 2019 roku jest aktualnie Huawei który zanotował wzrost o 22% względem minionego roku. Za jego plecami jest jeszcze Lenovo które ma zerowy wzrost, a po piętach depczą mu dwie potęgi: Alibaba Group ( właściciel np. Aliexpress) i moja ulubiona marka Xiaomi. W przeciwieństwie do Lenovo obie te firmy rozwijają się bardzo dobrze i prą mocno do przodu -zaliczyły ponad 40% wzrost! W rankingu znalazł się nawet sklep Gearbest.com, który niestety traci 6% względem poprzedniego okresu. Fajny sklep, chociaż ostatnio zamawiam w nim coraz mniej.. odkąd przeszedł rebranding logo to jakby ceny były wyższe…A ja Janusz biznesu nie lubię przepłacać! 🙂

Reklama

Pozycja chińskich marek w aspekcie globalnym została poprawiona o 15% względem poprzedniego roku. Kraje które najbardziej doceniają chińskie produkty i usługi to Japonia, Francja i Hiszpania.

Advertisements