W drugim kwartale 2019 roku jedyną marką która notuje wzrost w sprzedaży smartfonów w Chinach jest Huawei. Niestety według danych jakie zebrała firma IDC, traci niestety Xiaomi i to najwięcej spośród wielkiej piątki.
W drugim kwartale 2019 roku w Chinach sprzedane zostało 97,9 mln sztuk smartfonów, jest to wynik gorszy o 6,1% w porównaniu z Q2 w 2018 roku. Liderem sprzedaży i jedyną firmą która zanotowała wzrost jest Huawei, który zdołał sprzedać 36,3 mln smartfonów. W porównaniu z ubiegłym rokiem jest to wzrost o 27%, gratulacje. Na drugim miejscu jest marka Vivo która sprzedała 18.3 mln smartfonów, lecz zanotowała spadek o 8,2%. Trzecie miejsce przypadło OPPO z wynikiem 18,2 mln sprzedanych sztuk, lecz spadek w porównaniu z rokiem 2018 jest jeszcze większy i wynosi 13,9%.
Xiaomi na czwartym miejscu w Chinach z dużą stratą w porównaniu do roku Q2 w 2018
Xiaomi w drugim kwartale 2019 roku sprzedało w Chinach 11,7 mln sztuk smartfonów, zdobywając tym samym 11,9% rynku. Dla porównania największy lokalny rywal czyli Huawei osiągnął 37% rynku w Q2 2019! Firma Lei Jun straciła w porównaniu do 2018 roku najwięcej spośród całej piątki, aż 19,3%. Na piątym miejscu jest Apple. Firma z Cupertino sprzedała 6,6 mln smartfonów i odnotowała stratę 6,2%
Przypominam, że powyższe wyniki sprzedaży dotyczą jedynie rynku chińskiego. Xiaomi traci dużo, nawet bardzo dużo. Skąd takie słabe wyniki? W ciągu ostatnich miesięcy Xiaomi położyło duży nacisk na globalny rozwój, otwierając Mi Store w wielu krajach na całym świecie.